Policy| Medlemsvillkor | Haelo
Hem /Subscription Policy

Subscription Policy

VILLKOR FÖR MEDLEMSKAP HAELO CLINIC AB

  1. ALLMÄNT

Följande villkor ("Medlemsvillkor") gäller mellan dig och Haelo Clinic AB (org.nr. 559343-0233) ("Haelo", "oss", "vi") och gäller för din prenumeration på Haelos tjänster ("Tjänsten").

Genom att bli medlem bekräftar du att du har läst villkoren för medlemskap och att du accepterar att vara bunden av dem. Innan du accepterar medlemsvillkoren ska du också läsa och förstå vår privacy policy. 

Haelo är en prenumerationstjänst för medlemmar som erbjuder produkter och tjänster. Våra medlemmar får exklusiv tillgång till ansvarsfullt tillverkade produkter av högsta kvalitet från några av världens ledande varumärken.

Haelo förbehåller sig rätten att när som helst ändra medlemsvillkoren. Datumet för den senaste uppdateringen finns i det sista avsnittet av medlemsvillkoren. 

  1. MEDLEMSKAP

Som medlem i Haelo får du exklusiv tillgång till hudvårdsprodukter och andra produkter och kan boka hudvård och estetiska behandlingar till reducerat pris (se medlemsskapsplaner). Du kommer också att få regelbundna informationsuppdateringar om produkter, tjänster och allmän information från Haelo.

För att bli medlem måste du vara minst 18 år gammal och bosatt inom EU.

Ditt medlemskap är personligt, kan inte överlåtas och omfattas av dessa medlemskapsvillkor. Haelo tillämpar en gräns på ett (1)  medlemskap per person. Du får endast köpa produkter via tjänsten för ditt egna hushåll. 

  1. MEDLEMSKAPSPLANER

Haelo erbjuder två medlemskap, ett gratis (Free) och ett betalande (Premium). Medlemskapen som Haelo tar betalt för är tillgängliga med möjlighet att betala månadsvis. Du kan läsa om dem i detta dokument och på www.haelo.se/membership. Medlemskapet har en bindningstid på 12 månader och förnyas automatiskt för ytterligare 12 månader om det inte sägs upp senast dagen innan förnyelse. 

  1. BETALNING

Vi använder Shopifys betaltjänster. Mer information finns i Shopifys betalningsvillkor. 

Vi accepterar följande betalningsmetoder:

  • Kreditkort: Visa, Mastercard, American Express
  • Apple Pay och Klarna

Alla medlemsbetalningar kommer att debiteras i SEK (svenska kronor). Haelo ansvarar inte för eventuella avgifter eller straffavgifter som kan införas av betalningsleverantören till följd av att betalningen behandlas för din beställning.

Månatliga betalningar

Om ditt medlemskap är ett månadsabonnemang kommer du att debiteras kostnaden för abonnemanget varje månad. Den första betalningen görs trettio (30) dagar efter din registrering för tjänsten. Den andra betalningen kommer att göras på samma dag följande månad och så vidare. Om du till exempel anmälde dig och betalade för tjänsten den 1 januari kommer den första betalningen att göras den 1 februari, den andra betalningen den 1:a mars och så vidare.

Årliga betalningar

Om ditt medlemskap är ett årsabonnemang debiteras du en engångsavgift 30 dagar efter den dag som du registrerar dig för ditt medlemskap.

Observera att ytterligare avgifter kan tillkomma för vissa betalningsmetoder. Om så är fallet kommer de extra avgifterna att visas i samband med dina abonnemangsuppgifter före köpet. 

  1. PRISER

Nedan priser gäller för de olika medlemsnivåerna. Priserna är inklusive moms och kan ändras från tid till annan. 

Innehåll

FREE 

0 sek/mån

PREMIUM

149 sek/mån

Haelo Medlemsklubb

Ja

Ja

Nyhetsbrev

Ja

Ja

Kampanjer och erbjudanden

Ja

Ja

Välkomstgåva 

15% rabatt på första köp eller bokning

Värde 1 500

Reducerat pris på produktutbud

Nej

10%

Reducerat pris på bokade Hudvårdsbehandling och på injektionsbehandlingar, IPL samt microneedling

Nej

20%

Förtur till erbjudanden med begränsad tillgänglighet

Nej

Ja

Säsongsbaserade konsultationer inkl hudkonsultation med kamera

 

1st/år

2st/år

 


  1. TILLGÄNGLIGHET OCH ANVÄNDNING AV TJÄNSTEN.

När du har betalat för ditt medlemskap får du omedelbar tillgång till tjänsten.

Du gör dina beställningar via vår webbplats www.haelo.se som är öppen dygnet runt. Du kan lämna in din beställning när som helst.

Om du har problem med att skicka en beställning på vår webbplats eller om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta oss på hello@haelo.se. Öppettiderna för vår medlemstjänst är 10.00-18.00 CET måndag till fredag. Vi kommer alltid att göra vårt bästa för att besvara eventuella frågor så snabbt och korrekt som möjligt. 

  1. GILTIGHETSTID OCH UPPSÄGNING

Haelos medlemskapsplaner löper i 12 månader från den dag du registrerar dig för ditt medlemskap. När 12-månadersperioden har löpt ut förnyas ditt medlemskap automatiskt om du inte har meddelat oss att du inte vill att ditt medlemskap ska förnyas. Du kan meddela oss att du inte vill förnya ditt medlemskap när som helst under 12-månadersperioden.

Fjorton (14) dagar före utgången av 12-månadersperioden får du en påminnelse från oss med information om dina alternativ för automatisk förnyelse.

Det är den medlemsplan som är aktiv i slutet av 12-månadersperioden som förnyas automatiskt. 

Du har möjlighet att säga upp ditt medlemskap inom fjorton (14) dagar från den dag då du anmälde dig till medlemskapet och på så vis undvika debitering. 

All uppsägning och förändring av medlemskap sker till hello@haelo.se 

  1. AVREGISTRERING

Om du inte längre vill ta emot våra nyhetsbrev eller andra e-postmeddelanden kan du avsluta din prenumeration på det sätt som anges i meddelandet i fråga, dvs. genom att använda länken för att avsluta prenumerationen som finns i din medlemsprofil. 

  1. RÄTT TILL ÅTERKALLELSE, BYTEN OCH ANDRA RÄTTIGHETER

Ditt köp av Tjänsten ger dig ingen ångerrätt enligt svensk konsumentlagstiftning. Detta beror på att Tjänsten omedelbart uppfylls när du får tillgång till inköp av produkter och schemaläggning av tjänster i enlighet med din medlemsplan och de förmåner som ingår i den.

Haelo betalar ut eventuella överenskomna återbetalningar inom 14 dagar. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du använde vid köpet om du inte uttryckligen godkänner en annan metod. Du kommer aldrig att debiteras extra om en annan betalningsmetod används. 

  1. VÄGRAN, AVSTÄNGNING ELLER UPPSÄGNING AV MEDLEMSKAP

Vi kan, efter eget gottfinnande, omedelbart begränsa, avbryta eller avsluta ditt medlemskap och din tillgång till tjänsten om vi anser att du bryter mot dessa medlemskapsvillkor, andra regler för tjänsten eller tillämplig lag. Haelo förbehåller sig rätten att granska ditt medlemskonto vid misstanke om missbruk av tjänsten.

Vi förbehåller oss rätten att vägra medlemskap efter eget gottfinnande, till exempel på grund av tidigare överträdelser av medlemsvillkoren.

  1. BESTÄMMELSER SOM KAN SKILJAS FRÅN VARANDRA

Om någon del av dessa villkor anses vara ogiltig eller ogenomförbar, ska detta beslut inte ogiltigförklara någon annan bestämmelse i dessa villkor; i stället ska de ogiltiga villkoren ersättas med andra villkor för att ge effekt åt de kommersiella avsikterna i dessa villkor.

  1. GÄLLANDE LAGSTIFTNING

Dessa villkor regleras av svensk lag. Med undantag för förbud och utan begränsning av eventuella lagstadgade rättigheter för konsumenter, kommer alla tvister som rör dessa villkor att hänskjutas till Stockholms tingsrätt som första instans.

  1. KOMMUNIKATION

Meddelandet kan skickas på olika sätt. Du kan skicka oss ett e-postmeddelande eller använda standardformuläret som finns på Konsumentverkets webbplats. Skicka anmälan till vår adress c/o Nordiska Kliniken, Drottninggatan 33 4tr, 111 51 Stockholm eller maila den till hello@haelo.se.

Du kan skicka ett brev eller ett e-postmeddelande till de postadresser och e-postadresser som anges ovan med information om att du kommer att dra tillbaka din prenumeration på tjänsten. Om du skickar ett e-postmeddelande till oss kommer vi att skicka en bekräftelse till dig när vi har mottagit ditt meddelande. Hänvisa alltid till den e-postadress som används för ditt konto i din kommunikation med oss. Om du har några frågor om din möjlighet att återkalla köpet av tjänsten kan du kontakta oss på hello@haelo.se eller besöka www.hallåkonsument.se.

  1. INFORMATION OM FÖRETAGET

Haelo Clinic AB, org.nr 559343-0233

Postadress: c/o Nordiska Kliniken, Drottninggatan 33 111 51 Stockholm. 

Besöksadress: Tegnérgatan 1, 111 40 Stockholm

E-post: hello@haelo.se

  1. VERSION AV VILLKOREN FÖR MEDLEMSKAP

Den senaste uppdateringen av medlemsvillkoren för Haelo Clinic AB gjordes i juli 2023.